Förlust i båda kvalfinalerna…
Så tog då tyvärr säsongen 22-23 slut, på ett sätt Wik inte önskat sig. Men sådan är idrottens verklighet, alla kan inte vinna. Såväl A som F lag kom väl förberedda för sina respektive kvalmatcher men denna lördag mötte vi ett starkare motstånd helt enkelt. A laget ställdes mot Viskan som satte högsta fart direkt på alla sätt och visade att de ville behålla sin plats i Div 1. Första matchen avgjord efter tre serier men spelades ändå färdigt då vi ville hitta in bättre till match 2. Vilket också gjordes, och efter tre serier ledning Wik 9-6 och chans till skiljeserie fanns. Dock spurtade Viskan starkt och ”stängde” säsongen med 4-1 i sista. 10-10 således, och 3-1 i matchpoäng till Boråsgänget. Farmarlaget hade en tuff utmaning mot ett kraftigt förstärkt Skrufscha F. Eftersom deras A-lag säkrat avancemang sedan länge kunde de flytta ”ner” ett antal spelare till F. Helt enligt regelboken, sen kan man diskutera kring detta. Hursomhelst ger vi som vanligt inte upp på förhand utan bjuder verkligen upp till dans! 5-5 halvvägs in i första matchen, sen renderar dagens sämsta serie i en 5-0a till motståndarna, och via 2-3 i sista skrivs förlusten till 13-7. I andra matchen får Wik en grym start, och tar ledningen med det mycket ovanliga resultatet 3-0! (Två oavgjorda). Sen får Skrufscha till sin bästa serie för dagen och tar 4-1 via 1714. 4-1 i tredje och 3-2 i sista, så match 2 slutar 11-7 till Vänersborgarna. Vi gjorde som sagt vad vi kunde denna dag, och hade önskat ett annat utfall men vi gratulerar våra respektive motståndare till segrarna. Vi vill också rikta ett stort TACK till alla som stöttat BK WIK under säsongen, såväl publik som sponsorer. Nu tar vi sommar, slickar såren och laddar om för säsongen 23-24. För en sak är säker! Återtåget hamnade bara på ett stickspår, till hösten vinkar Stinsen in oss på banan igen och då är vi ännu starkare! Dessutom med en ungdomssektion också!! ”Det är vid de tyngsta förlusterna som drömmar föds och hjältar fostras…” #återtåget23-24
BKWIK
8 maj 2023
0kommentarer
Klart för avgörande kval till division 1 och 2 för Wik
Nu är alla tider och platser fördelade för att spela det avgörande kvalet för BK Wik A- och F-lag. Tyvärr har förbundet lagt in kvalet samma dag och samma tid för de båda lagen, vilket är nu på lördag den 6 maj, med start för de första matcherna kl.10.00. Dock är det inte lika långt att åka denna gång så vi hoppas du kommer och stöttar oss i någon av hallarna. För A-laget är motståndaren BK Viskan, och spelplatsen är Falköpings Bowlinghall, och för F-laget är det BK Skrufscha F som är motståndare och denna kamp utspelar sig i Götene Bowlinghall. På samma sätt som den gångna helgen gäller det bäst av tre matcher, där en ev. tredje avgörs i enda serie. Naturligtvis går det också att följa oss via mobil/dator. Klicka på respektive match för att komma till Live Scoring. BK Viskan – BK Wik i Falköpings Bowlinghall BK Wik F – BK Skrufscha F i Götene Bowlinghall
BKWIK
3 maj 2023
0kommentarer
Seger i första kvalrundan
Tidigt denna söndag rullade tre minibussar mot Nässjö för semifinal i kvalet till Div 1. Där väntade BK62 från Kalmar som motståndare, ett lag vi inte mött tidigare. Första serien var Wikarna ivriga som om det vore kosläpp! Full fart framåt utan nån riktig plan, och vips var det underläge 1-4. Sen samlar man ihop sig, tar ett djupt andetag och efter det är det ”spel mot ett mål”! 4-1 till Wik i resterande tre serier och seger således 13-7 i första matchen. Kort paus innan ny match, och det skulle bli en kort historia. Wik löste underlaget klart bäst och med 10-0 efter två serier så var semifinalsegern klar. Ingen nämnd ingen glömd denna dag, då det är LAGET som skall hyllas!! Värmer dock extra gott att de yngre levererar. Nästa helg väntar Viskan från Borås i finalen, spelort ännu okänd. Även Farmen spelar sin final nästa helg, och som väntat möter man formtoppade Skrufscha F. #återtåget
BKWIK
1 maj 2023
0kommentarer
Visa fler nyheter